Creativiteit

‘Organisatiedissonantie, hebben wij dat?’ gaat over de besturing van organisaties, ontwikkeling en verandering. De groei van organisaties van servet naar tafellaken, en weer terug. Dit is op creatieve wijze in beeld gebracht door illustrator Joyce Lankhaar.

‘Organisatiedissonantie, hebben wij dat?’ gaat over de besturing van organisaties, ontwikkeling en verandering. De groei van organisaties van servet naar tafellaken, en weer terug.

Het thema ’tussen servet en tafellaken’ is op  creatieve wijze in beeld gebracht door illustrator Joyce Lankhaar, eigenaar van Volvuur, een bureau voor graphic design. Eerder ontwierp zij de huisstijl van Thorongla, management & advies. Zij is ook ontwerper van de lijn van Joy’s, schilderijen en artikelen gebaseerd op streetart en op mangakunst.

Er is sprake van organisatiedissonantie als het bedrijf niet meer past bij de verminderde budgetten of de dalende vraag naar de diensten of producten. Een bedrijf of instelling met overcapaciteit heeft Lankhaar weergegeven door het servet dat veel te groot is.

Ook als de marktvraag groter is dan de organisatiecapaciteit, leidt dat tot dissonantie. Lankhaar geeft dit weer door de tekening van het servet dat veel te klein is, en niet (meer) past.

Bedrijven hebben vaak te maken met zowel reductie als groei.

www.volvuur.nl

Top