Persbericht

Breng uw organisatie in balans

In haar onlangs verschenen managementboek ‘Organisatiedissonantie, hebben wij dat?’ beschrijft Marianne Kok hoe bestuurders om kunnen gaan met een stijgende of juist dalende vraag naar diensten of producten. Bij dissonantie past het bedrijf niet meer bij de marktvraag.

In goede banen leiden van groei of juist krimp       

Het boek biedt herkenning voor bestuurders en managers in de dienstverlening die worden geconfronteerd met groei of juist met krimp en levert inzicht om dit proces in goede banen te leiden.

Snelle groeiers hebben te maken met het zodanig organiseren van werk dat het bedrijf de groei aankan en nieuwe diensten en producten kan ontwikkelen. Hoe leid je groei in goede banen? Wat betekent dit voor de organisatieontwikkeling en structuur, het leiderschap, de teams en de medewerkers?

Andere organisaties en instellingen hebben te maken met een dalende vraag. Kunnen zij krimpen en tegelijkertijd nieuwe producten en diensten ontwikkelen? Hoe kunnen zij faillissement voorkomen? Wat betekent krimp voor de vaste kern van medewerkers en hoe kun je flexibel organiseren zodat er ruimte is voor vernieuwing?

Voorkomen van crisis

M.E. Kok werkt als adviseur en verandermanager bij grote bedrijven en instellingen en schrijft vanuit haar praktijkervaring met crisismanagement. Het boek geeft overzicht bij organisatiedissonantie. Wat zijn de keuzen die voorbij komen en hoe kun je zorgen dat je de juiste beslissingen neemt zodat een crisis voorkomen kan worden?

‘Zorg dat je de voorwaarden schept waaronder medewerkers optimale prestaties kunnen leveren. Op tijd signaleren van dissonantie en op de hoogte zijn van de misvattingen bij reorganisaties, flexibel organiseren en effectief werken met een passende organisatiestructuur horen hierbij. Benut de mogelijkheden om samen met medewerkers een verandering te realiseren’, aldus Kok.

Over de auteur

M.E. Kok Msc is organisatieadviseur bij Thorongla. Zij is zeven jaar werkzaam geweest bij Schouten Global waar zij werkte als consultant, managementtrainer en coach. Daarvoor werkte zij tien jaar in diverse HR-functies bij Transavia Airlines en Zorggroep Almere. Zij heeft een nevenfunctie als bestuursvoorzitter van Humanitas Almere/Zeewolde. Meer informatie over organisatiedissonantie kunt u vinden op www.organisatiedissonantie.nl. Zie ook de recensie bij Managementboek www.managementboek.nl .

BESTELLEN

Top